Matematika az én világomban – Erasmus+

Iskolánk 2017 júliusában elnyerte az Európai Unió pályázatát, melynek címe: Mathematics for the Million – Mathematics in My World.
Az első egyeztető találkozón Gintner Neszta alsó tagozatos tanító és Papp Ágnes Veronika felső tagozatos tanár vett részt.

Az angliai Tavistockban, Devon megyében tartott találkozón nemcsak a projekt előkészítésére, a résztvevők megismerésére került sor, hanem kollegáink bepillantást nyerhettek az Ermingtoni Általános Iskola és a Saint Andrews Általános Iskola matematikaóráiba, mely iskolák tanítási gyakorlatokat és tanár-továbbképzéseket szerveznek a térség másik oktatási intézményei számára.

Az első egyeztető találkozón Gintner Neszta alsó tagozatos tanító és Papp Ágnes Veronika felső tagozatos tanár vett részt az angliai Tavistockban.

A 2017-2018-as tanévben kezdődő és a 2019-2020-as tanévig tartó projekt
iskolánk 1-6. évfolyamát fogja megmozgatni.

Nem csak angol, de dán, litván, ciprusi és spanyol iskolák is részt vesznek benne, Magyarországot pedig a Szent II. János Pál Iskolaközpont képviseli. Ezen kívül együtt fogunk működni az angliai MARJON Egyetem tanárképző karával, egy litván projektmenedzsment céggel és egy ciprusi pedagógiai kutatóintézettel is.

Az újítás, melynek kutatása, kifejlesztése és gyakorlatba ültetése a projekt feladata, abban áll, hogy a matematikát kifejezetten az élet felől közelítjük meg. Az életben felbukkanó problémákat (bevásárlás egy vasárnapi ebédhez, egy több átszállásos utazás megtervezése, vagy akár egy sportoló edzéstervének összeállítása) hozzuk be a matematikaórára, és csatoljuk az illeszkedő tananyaghoz. A szülők közreműködésére ebben a projektben hangsúlyozottan számítunk. A gyermekek motiváltak azoknak a problémáknak a megoldásában, amit a szüleik életében kerülnek elő, és a családjukkal való együttgondolkodás, együttes időtöltés vonzóbbá teszi számukra a tantárgyat.

Szeretnénk megerősíteni a matematika használhatóságát, le szeretnénk építeni azt az előítéletet, miszerint „én sem voltam jó matekból, tehát a gyerekemnek sem fog menni”.

A projekt első lépésében logótervező versenyt hirdetünk.

Az iskola két legjobban sikerült logótervét 2018 januárjában kivisszük Sevillába, a következő nemzetközi találkozóra, ahol esély van rá, hogy ez a mű képviselje az összes országban az Erasmus+ projektet. A részletekről további tájékoztatást a honlapon, a faliújságon, a hírlevélben és a rajzórákon kaphatnak az érdeklődők.

 

Beszámoló a második nemzetközi találkozóról

Január 14-e és 17-e között tanáraink ismét nemzetközi találkozón vettek részt, ahol a „Matematika a millióknak: Matematika az én világomban” projekt további részleteit ismerhették meg. Iskolánkat Hatvani Virág igazgatóhelyettes és Papp Ágnes Veronika szaktanár képviselte.

Ezen a találkozón zajlott a nemzetközi logópályázat elbírálása. Iskolánk tanulójának, a 6.b osztályos Bauer Blankának a munkája harmadik helyezett lett.

A Sevillában zajlott találkozó során nemcsak a hivatalos tudnivalókról értesültünk (elszámolás, továbbképzések, későbbi nemzetközi találkozók, módszertani segédeszközök), de két nap is ellátogathattunk Arahalba, a Sevillától 50 km-re lévő olajbogyó-termelő városkába, ahol spanyol partnerintézményünk, a Maestro José Rodrígues Aniceto Óvoda és Általános Iskola található. Spanyol barátaink a gyakorlatban mutatták be, milyen színes feladatokkal tudják felkelteni a diákok érdeklődését a matematika gyakorlati használata iránt. A diákok fidget spinnerrel számoltak törteket, közösen főztek, nemzetközi utazásokat terveztek internet segítségével és a nálunk is népszerű tangram játékot is felhasználták.

Sok színes ötlet a tanárainkat is megihlette, így még lelkesebben készülünk a jövő februári budapesti találkozóra.

Papp Ágnes Veronika

Erasmus+

 

 

 

Szülői tájékoztató est

Május 3-án, csütörtökön az Erasmus+ munkacsoport találkozott a 4.b osztály szülői gárdájával.

A nagyjából másfél órás, interaktív foglalkozáson bemutattuk a program fő koncepcióját: a matematika megszerettetése játékos eszközökkel és szülő-tanár együttműködés által. Gintner Neszta tanárnő pedig megismertette a résztvevőkkel a játékos otthoni csomagjainkat: ebben az első tesztelési időszakban a 4.b osztályosok hazavisznek öt játékot, melyek matematikához kapcsolódnak, de legalább annyira szólnak az együtt töltött minőségi időről. Ezt két hétig otthon forgatják a gyerekek, szülők, testvérek és nagyszülők, majd a tapasztalatokat összesítjük.

Ezt a plenáris részt a játékok interaktív bemutatása követte: Egy rövid videó segítségével tanultuk meg a Szorzó Puzzle-t; Csima Zsolt tanár úr megismertetett a színes rudakat használó Kerület-Terület című játékkal; Gintner Ábel tanár úr egy Dominó-párbajra hívott minket; Gintner Neszta memorizott a jelenlevőkkel; Papp Ágnes tanárnő pedig egy Fáraó című táblás játékot mutatott be.

Köszönjük a nagy számú résztvevőnek, akik eljöttek és velünk játszottak. Kíváncsian várjuk az eredményeket!

Papp Ágnes

 

 

ODA S VISSZA – Egy angol út meséje két tanító tollából

„Ábel and Zsolt went to the…” – kezdődött egy kifejezetten nekünk dedikált szöveges feladat
Anglia egy napsütötte szegletén. Hogy kerültünk oda és mit csináltunk, mit tapasztaltunk,
erről szól ez a néhány sor.

A beszámolót Plymouth-ból itt olvashatják el: letöltés