Nyári olvasmányok felsősöknek

Listák a leendő 6.,7., és 8. osztályos diákoknak

Leendő 5. osztályosok számára:

Nyárra nem adunk ki olvasmányt, év közben Petőfi Sándor:  János vitéz c. műve kerül feldolgozásra.

 

Leendő 6.osztályosok számára:

 

Feladatok a választott nyári olvasmányhoz  6. évfolyam számára

A három könyv közül egyet kell elolvasnod a nyáron, és az olvasottak alapján megoldanod a következő feladatokat. ( A megoldásokat az olvasónaplódba írd!)

Az elkészített válaszokat szeptember első hetének végén, szept. 11-én hétfőn kell majd leadnod, és irodalomból jegyet kapsz majd rá.

A könyvek, amelyek közül választhatsz:

Michael Ende: Momo

Fekete István: A koppányi aga testamentuma

Eleanor H. Porter: Az élet játéka

Feladatok mindhárom könyvhöz:

  1. Gyűjtsd ki a regény legfontosabb szereplőit, és mutasd be őket 2-3 mondatban!
  2. Hol és mikor játszódik a történet? ( Ha több helyszín van, nevezd meg mindegyiket!)
  3. Írj 3 kérdést, amit, ha újságíró lennél mindenképpen megkérdeznél a főszereplőtől!
  4. Írj 3 igaz és 3 hamis állítást a regény cselekményéhez kapcsolódóan! VAGY Készíts 3 totó kérdést 1.,2., és X. válaszokkal!
  5. Képzeld magad a főszereplő helyébe, és meséld el a nevében a történetnek azt a részletét, ami számára a legizgalmasabb lehetett! (fogalmazás)

 

 

 

 

Leendő  7. osztályosok számára:

 

Nyári olvasmány és feladatok

Kedves Diákok!

Az idén nyáron Mikszáth Kálmán három regénye közül kell egyet elolvasnotok, és legkésőbb         2017. szept.11. –ig elkészíteni és leadni a hozzájuk kapcsolódó feladatokat.

A feladatok egységesek, természetesen az adott regényhez kapcsolódóan kell őket megoldanotok.

Jó pihenést a nyárra, és jó olvasást! (…ha már elegetek van a napozásból és fürdésből vagy, ha az eső a szobába kényszerít titeket! :))

Mikszáth Kálmán három regénye, melyek közül választhattok:

  • Szent Péter esernyője
  • A két koldusdiák
  • A beszélő köntös

Feladatok( mindhárom regényhez):

  1. Írj 5-8 mondatot Mikszáth Kálmán életéről!
  2. Gyűjtsd össze a regény legfontosabb szereplőit, azt is írd melléjük, mi a szerepük a történetben!

pl: Bélyi Veronika – a kislány, akivel a „csoda” történik, övé az esernyő ( Szent Péter esernyője)

  1. Írj 5 TOTÓ feladatot a regény cselekménye, tartalma alapján!

pl: Hol élt Veronika pap bátyja? 1. Glogován     2. Besztercebányán       X. Balánkán

  1. 10 pontba rendezve foglald össze a regény cselekményét!
  2. Képzeld el, hogy mi lett a regény egyik főszereplőjével a cselekmény befejezése után 10 évvel. Írd le, hogy telik egy napja, hogyan él! ( Akár E/1. személyben is fogalmazhatsz, mintha a naplójába írnál egy részletet.) Fogalmazásod legalább 10-15 mondat hosszú legyen!

 

 

Leendő 8. osztályosok számára:

 

Nyolcadikba készülő diákok nyári olvasmányai és a feldolgozáshoz kapcsolódó feladatok

 

Kedves nyolcadikos lányok és fiúk!

Itt a nyár, van idő sportolni, játszani, gépezni, zenét hallgatni… és remélem olvasni is!  Kérlek olvassátok el a nyár folyamán az alábbi művet, és oldjátok meg a feladatokat. A feladatok megoldásánál egy külön füzetbe dolgozzatok, az olvasónaplót díszíthetitek képekkel, rajzokkal is.

Elkészült munkátokat szept. 11.-ig kell majd leadnotok. Az olvasónaplóra irodalomból jegyet is kaptok majd.

Jó pihenést, jó olvasást kívánok!

Szabó Magda: Abigél

  1. Villámkérdések, válaszolj rájuk röviden!

 

  • Hová rejtette el Gina a retiküljét?
  • Meséld el Gina első szökésének történetét!
  • Kinek segített (létezése óta) először Abigél? Hogyan?
  • Milyen tantárgyat tanított König, Fruth Gertrúd és Kalmár?
  • Mit vett Gina Tormának karácsonyra?
  • Hogyan szólította Feri Ginát?
  • Mit vett a Gina az édesapjának az ékszerüzletben?
  • Milyen táskát hordtak a matulások ?

 

  1. Mutasd be egy rövid fogalmazásban a kedvenc szereplődet a regényből!
  2. Képzeld le, hogy te vagy Gina! Írj a nevében egy naplórészletet, amely akkor keletkezett, amikor Gina az új iskolába került!
  3. Keress olyan részeket a regényből, ahol megjelenik a történelmi kor, a második világháború, a történetben! Írd ki ezeket a mondatokat, idézeteket! ( legalább 3 idézetet írj)
  4. Gyűjtsd össze milyen szabályok voltak a Matulában! ( 4 szabályt írj legalább)

 

 

Defoe: Robinson Crusoe ( teljes, nem a rövidített regény)

 

1.Válaszolj a villámkérdésekre!

  • Milyen állat tojását fogyasztja Robinson a szigeten?
  • Milyen gyümölcs aszalását tanulja meg Robinson a szigeten?
  • Mit takar a Xury név?
  • Miért vall kudarcot Robinson első próbálkozása során, amikor csónakot épít?
  • Milyen húst eszik Robinson a szigeten?
  • Milyen célt szolgál a kereszt, amit Robinson a szigeten állít fel?
  • Milyen pályára szánja Robinsont az apja?

 

  1. Jellemezd, mutasd be egy-egy mondatban az alábbi szereplőket!

Crusoe apja:

Péntek:

Crusoe felesége:

  1. Írj néhány tanácsot Robinsonnak, mire figyeljen, ha legközelebb hajótörést szenved! ( 4-5 tanács)
  2. Képzeld el, hogy Péntek naplót vezet. Hogyan írná le benne megmenekülése történetét a kannibálok kezéből? ( Készíts egy 8-10 mondatos fogalmazást az elképzelt naplóba!)
  3. Írd le, mit tett első napján Robinson a szigeten!

 

 

Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem…

  1. Sorold föl a tanárok nevét, azt is írd a nevek mellé, ki mit tanított!
  2. Rendezd a könyv gyerekszereplőit ábécérendbe, és azt is írd melléjük, ki miről híres!
  3. Bauer rejtélyes tárgyakról motyog magában. Nézz utána, mit jelentenek a következő szavak!

szépia:

lénia:

gumigutti:

4.    Mi mindent vásárol össze a bukott diák bánatában? Húzd alá !

hegyező,léggömb, sajt, banán, kolbász, autó, citrom.

5.   Állítsd sorrendbe, hogyan követik egymást a poénok a Röhög az egész osztály című fejezetben!

  • Zajcsek a szemétkosárba bújik.
  • Löbl a padok alatt mászkál.
  • Auert megfuttatják.
  • Kökörcsin tanár úr gatyában.
  • A szemét széttrancsírozása
  • Cédularagasztás.

 

6.    Melyik rész tetszett legjobban? Fogalmazd meg 5-6 mondatban, miért!