9-10. osztályosok lelkigyakorlata

Október 24-25-én volt a 9-10.osztályosok lelkigyakorlata

2013. október 24-25-én tartották lelki munkatársaink a 9. A, 9.kny, 9.B és 10.A osztály számára a lelki gyakorlatokat. Külön mentek a fiúk és a lányok, így beszámolójuk is különböző.

A FIÚK:

Lelkigyakorlat

Csütörtök délben, a negyedik tanítási óra után indultunk el Isaszeg felé. Négy osztállyal keltünk útra, melyek a 9.A, 9.KNY, 9.B és az én osztályom, avagy a 10.A, Özséb Tanár úr és Csaba atya vezetésével. 7-es busszal mentünk el a Keleti Pályaudvarig. Onnan átszálltunk a vonatra, és Isaszegig meg sem álltunk.

Mikor odaértünk, a tavalyról jól ismert vasútállomás fogadott minket, kivéve az új osztályokat; 9.A, 9.KNY, mert ők még nem voltak itt. Délután 2 óra körül foglaltuk el a szállást, ami 1,5 km-re található a vonatállomástól. Ez egy órával korábban történt a tervezettnél, de a napi programot így sem borította fel. Fél óra alatt elfoglaltuk a szobákat. Eldöntöttük, hogy ki melyik szobában, és kivel alszik. A szállás körülbelül 2 éve lett felújítva, és mellette található egy régebbi ház is, közvetlen átjárás nincs a kettő között.

A régi házban tartottuk a beszélgetéseket, előadásokat. Itt néztünk filmet és itt is étkeztünk. Mikor mindenki elkészült a bepakolással, elrendezkedéssel, Csaba atya várt minket a régi házban, és elmondta a programokat. Olyan fél öt körül Sípos Gyula tartott nekünk két előadást. Először a szex, szexualitás témával kezdett. Megbeszéltük az egészséges „határokat”, hogy ösztöneink helyett az eszünkre hallgassunk, ami fokozatos önuralmat igényel. Ezután szabad foglalkozás következett. Itt négy csoportra szakadtunk, osztályok szerint, és erről a témáról még beszélgettünk, a mi csoportunk Tamás atyával (Ő később jött le autóval). Majd a második téma a függőségekről szólt. Beszélt alkohol-, drog-, szex-, internet- és játékfüggőségről. Elmondta az általános tüneteit ezeknek a függőségeknek, majd beszámolt megrázó történetekről. Ez a két téma összesen 2-2,5 órát ölelt fel. Ennek végeztével vacsoráztunk majd keresztútra indultunk, András becenevén Manó vezetésével. Segített Csaba atyáéknak koordinálni minket, Ő adta át a szállás kulcsát. A keresztutat a legközelebbi temetőben jártuk be.

Mikor visszaértünk, megnéztünk egy filmet, melynek a címe October Baby. Elég megrázó, drámai történetet mutat be egy 19 éves lányról, akiről kiderül, hogy örökbe fogadták. Szülei nem is az igazi szülei, így elhatározza, hogy megkeresi őket. A film után egy 10-15 percet még beszélgettünk róla, aztán a negyed 12-es takarodót így is 45 perccel átlépve mentünk el fürdeni és aludni.

Másnap reggel negyed nyolckor keltünk. Elmentünk misére, amit Tamás atya tartott az ottani templom kápolnájában. Ezután visszamentünk a szállásra és reggeliztünk. Reggeli után Manó és Tomi (Manó barátja) előadást tartottak a Riói Ifjúsági Találkozóról. Mutattak róla képeket, elmesélték, hogy hol szálltak meg Brazíliában (Rio de Janeiroban), hogy milyen önkéntes munkát vállaltak. Elmondták azt is, hogy az ifjúsági fesztiválra 4 millió ember jött el. Fél 11-től fociztunk háromnegyed órát. Visszamentünk a szállásra, összepakoltunk. Fél egy, egy körül mentünk el ebédelni egy étterembe. Hamis gulyáslevest, rántott sajtot és csokis palacsintát kaptunk ebédre. A Budapestre tartó vonatunk 13:50-re ért Isaszegre, és vitt minket vissza a Keletibe.