Nyári kötelező olvasmányok

A leendő 6., 7., és 8. osztályosok nyári olvasmányai Határidő: szeptember 9.

Kedves Diákok!

Itt adjuk meg, hogy esős, nyári napokon melyik könyveket olvassátok el!

 

Leendő 5. osztályosok számára:

Nyárra nem adunk ki olvasmányt, év közben Petőfi Sándor:  János vitéz c. műve kerül feldolgozásra.

 

A hatodik osztályba készülők számára:

A 6.a és 6.b osztály feladatai a választott nyári olvasmányhoz

A három könyv közül egyet kell elolvasnod a nyáron, és az olvasottak alapján megoldanod a

következő feladatokat. ( A megoldásokat az olvasónaplódba írd!)

Az elkészített válaszokat szeptember elején kell majd leadnotok, és irodalomból jegyet is kaptok rá!

A könyvek, amelyek közül választhatsz:

Michael Ende: Momo

Fekete István: A koppányi aga testamentuma

Eleanor H. Porter: Az élet játéka

Feladatok mindhárom könyvhöz:

1. Gyűjtsd ki a regény legfontosabb szereplőit, és mutasd be őket 2-3 mondatban!

2. Hol és mikor játszódik a történet? ( Ha több helyszín van, nevezd meg mindegyiket!)

3. Írj 3 kérdést, amit, ha újságíró lennél mindenképpen megkérdeznél a főszereplőtől!

4. Írj 3 igaz és 3 hamis állítást a regény cselekményéhez kapcsolódóan! VAGY Készíts 3 totó kérdést

1.,2., és X. válaszokkal!

5. Képzeld magad a főszereplő helyébe, és meséld el a nevében a történetnek azt a részletét, ami

számára a legizgalmasabb lehetett! ( fogalmazás legalább 12 mondatban)

 

A hetedik osztályba készülők számára:

Az idén nyáron Mikszáth Kálmán három regénye közül kell egyet elolvasnotok, és legkésőbb

2018. szept.10 -ig elkészíteni és leadni a hozzájuk kapcsolódó feladatokat.

A feladatok egységesek, természetesen az adott regényhez kapcsolódóan kell őket megoldanotok.

Jó pihenést a nyárra, és jó olvasást! (…ha már elegetek van a napozásból és fürdésből vagy, ha az eső

a szobába kényszerít titeket! :))

Mikszáth Kálmán három regénye, melyek közül választhattok:

 Akli Miklós

 A két koldusdiák

 A beszélő köntös

Feladatok( mindhárom regényhez):

1. Írj 5-8 mondatot Mikszáth Kálmán életéről!

2. Gyűjtsd össze a regény legfontosabb szereplőit, azt is írd melléjük, mi a szerepük a történetben!

3. Írj 5 TOTÓ feladatot a regény cselekménye, tartalma alapján!

4. 10 pontba rendezve foglald össze a regény cselekményét!

5. Képzeld el, hogy mi lett a regény egyik főszereplőjével a cselekmény befejezése után 10 évvel. Írd

le, hogy telik egy napja, hogyan él! ( Akár E/1. személyben is fogalmazhatsz, mintha a naplójába írnál

egy részletet.) Fogalmazásod legalább 18-20 mondat hosszú legyen!

 

A nyolcadik osztályba készülők számára:

 

Kedves nyolcadikos lányok és fiúk!

Itt a nyár, van idő sportolni, játszani, gépezni, zenét hallgatni… és remélem olvasni is! Kérlek

olvassátok el a nyár folyamán az alábbi művet, és oldjátok meg a feladatokat. A feladatok

megoldásánál egy külön füzetbe dolgozzatok, az olvasónaplót díszíthetitek képekkel, rajzokkal is.

Elkészült munkátokat szeptember 10-ig kell majd leadnotok. Az olvasónaplóra irodalomból jegyet is kaptok

majd.

Jó pihenést, jó olvasást kívánok!

Szabó Magda: Abigél

1. Villámkérdések, válaszolj rájuk röviden!

 Hová rejtette el Gina a retiküljét?

 Meséld el Gina első szökésének történetét!

 Kinek segített (létezése óta) először Abigél? Hogyan?

 Milyen tantárgyat tanított König, Fruth Gertrúd és Kalmár?

 Mit vett Gina Tormának karácsonyra?

 Hogyan szólította Feri Ginát?

 Mit vett a Gina az édesapjának az ékszerüzletben?

 Milyen táskát hordtak a matulások ?

2. Mutasd be egy rövid fogalmazásban a kedvenc szereplődet a regényből!

3. Képzeld le, hogy te vagy Gina! Írj a nevében egy naplórészletet, amely akkor keletkezett,

amikor Gina az új iskolába került!

4. Keress olyan részeket a regényből, ahol megjelenik a történelmi kor, a második világháború,

a történetben! Írd ki ezeket a mondatokat, idézeteket! ( legalább 3 idézetet írj)

5. Gyűjtsd össze milyen szabályok voltak a Matulában! ( 4 szabályt írj legalább)

 

 

Defoe: Robinson Crusoe ( teljes, nem a rövidített regény)

1.Válaszolj a villámkérdésekre!

 Milyen állat tojását fogyasztja Robinson a szigeten?

 Milyen gyümölcs aszalását tanulja meg Robinson a szigeten?

 Mit takar a Xury név?

 Miért vall kudarcot Robinson első próbálkozása során, amikor csónakot épít?

 Milyen húst eszik Robinson a szigeten?

 Milyen célt szolgál a kereszt, amit Robinson a szigeten állít fel?

 Milyen pályára szánja Robinsont az apja?

2. Jellemezd, mutasd be egy-egy mondatban az alábbi szereplőket!

Crusoe apja:

Péntek:

Crusoe felesége:

3. Írj néhány tanácsot Robinsonnak, mire figyeljen, ha legközelebb hajótörést szenved! ( 4-5

tanács)

4. Képzeld el, hogy Péntek naplót vezet. Hogyan írná le benne megmenekülése történetét a

kannibálok kezéből? ( Készíts egy 8-10 mondatos fogalmazást az elképzelt naplóba!)

5. Írd le, mit tett első napján Robinson a szigeten!

 

Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem…

1. Sorold föl a tanárok nevét, azt is írd a nevek mellé, ki mit tanított!

2. Rendezd a könyv gyerekszereplőit ábécérendbe, és azt is írd melléjük, ki miről híres!

3. Bauer rejtélyes tárgyakról motyog magában. Nézz utána, mit jelentenek a következő szavak!

szépia:

lénia:

gumigutti:

4. Mi mindent vásárol össze a bukott diák bánatában? Húzd alá !

hegyező,léggömb, sajt, banán, kolbász, autó, citrom

5. Állítsd sorrendbe, hogyan követik egymást a poénok a Röhög az egész osztály című

fejezetben!

Zajcsek a szemétkosárba bújik.

Löbl a padok alatt mászkál.

Auert megfuttatják.

Kökörcsin tanár úr gatyában.

A szemét széttrancsírozása.

Cédularagasztás.

6. Melyik rész tetszett legjobban? Fogalmazd meg 5-6 mondatban, miért!

JÓ MUNKÁT!