Szülősuli a 2014-15-ös tanévben

Pécsi Rita előadás-sorozata.

Az Új Jeruzsálem Katolikus Közösséggel közös szervezésben dr. Pécsi Rita előadási nyolc kedd estén át a Benedek dísztermében.

 

Dr. Pécsi Rita a honlapján (pecsirita.hu) így mutatkozik be:„Az oktatás szinte minden szintjén dolgoztam; óvodát, iskolát alapítottam és vezettem; egyetemen általános módszertant oktattam leendő tanároknak; tankönyvet, taneszközöket írtunk édesapámmal; művészetpedagógiából doktoráltam. Amatőr egyházi kórus karnagya is vagyok, a pécsi Bazilikában minden vasárnap reggel 8 órakor éneklünk.

Munkahelyem: a pécsi Megyervárosi Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium, melynek vezetője vagyok.

Neveléskutatóként a személyiség hatékony fejlesztése, az érzelmi intelligencia humán tőkévé alakítása érdekel. Legjobban tehát az, hogy hogyan tanítsunk-neveljünk úgy, hogy ne csupán ismereteket, hanem életet alakító tudást és tapasztalatot adjunk át. Ezért tanultam és tanítottam zenét, retorikát, pedagógiai pszichológiát, stratégiai és projekt-menedzsmentet, üzleti kommunikációt, általános és szakdidaktikát, neveléstant, nevelés- és módszertant is, és hasonlóképpen nevelési, önnevelési, életvezetési témájú előadásokkal járjuk férjemmel az országot.”

 

Helyszín:  Szent Benedek Iskolaközpont Díszterme, Mezőkövesd utca 10., II.  emelet.

Időpontok: keddenként 18-20 óráig

 

November – 4. “Akarom a jót és teszem a rosszat” – Miért van ez így? – Az érzelmi intelligencia
Mit kezdhetünk az öröklött adottságokkal? / Miért nem működik, pedig  százszor is elmondjuk? / Mekkora az IQ szerepe az életben való boldogulásban? / Hogyan fejleszthető az érzelmi intelligencia? / Jobb agyféltekénk speciális funkciói
December – 2. Szemünk fénye – hisztis, dacos, makrancos!
Tipikus óvodáskori gondok; /  A nem-et mondás művészete; /  Különóra? szabad játszás? / Mikor óvodaérett, mikor iskolaérett egy gyerek? /  Agresszió, testvérféltékenység, félelmek
2015-ben:
Január – 13. A kisiskolás kor életfeladatai
Kinyílik a világ; / Segítsük, vagy csak hagyjuk? /  Van „kisiskolás” felnőtt is? / Mire figyeljünk, hogy egészségesen, boldogan fejlődjön? / Iskolakísérő feladatok- Az értékelés: nagyhatalom
Február – 10. Apának lenni nagy lehetőség, szent feladat
Mi a tét? / Légy azzá, ami vagy! / Az apa szerepe a személyiség fejlődésében; / A nemi identitás kialakulása; /  Amikor hiányzik, vagy torz az apakép
Március – 10. Tömegember vagy önálló egyéniség? A döntésképesség fejlesztése
A  gyermeknevelés legnagyobb kihívása a tömegtársadalomban: engedelmesség és/vagy döntésképesség? / Legyen a ti beszédetek: igen-igen, nem-nem – avagy nevelhető-e a döntésképesség? / Alapok, amelyek már gyermekkorban lerakhatók; / A janicsár-jellem kialakulásának veszélye
Április – 14. Serdül a kölök!
Osztottak még nekünk lapot?  Vagy most már mindegy? / Lépjünk velük érzékeléskapcsolatba! / A serdülőkor életfeladatai, tipikus lehetőségei és nehézségei / Túlélés vagy új születés? / (M)Ilyen a serdülőnk!
Május – 12. Királyi Én születik – nagykamaszok és ifjak
Elengedni – de éppen most?! / (M)ilyen a kamaszunk? / Nevelői feladatunk: “nyitott tenyérrel szeretni ” – Hogyan? / Mennyire és miben támogassuk? / Hogyan válnak az értékek belsővé? / Tipikus veszélyek – amikor megreked a fejlődés; / Meddig tart a serdülés?
Június – 2. A (le)építő kritika
Miért fáj, ha kritizálnak? / Hogyan tegyük elviselhetővé, sőt, építővé? / Technikák, törvényszerűségek; / Mit tegyünk, mit ne?
+ A bűvös motiváció  (szülők, tanárok, vezetők álma: a motivált ember)
Hogyan működik? Miért nem? / A külső motiváció; / A belső motiváció; / Segítő és gátló tényezők: a munkahelyen, az iskolában és otthon

 

Költségek: Alkalmanként 500 Ft/fő hozzájárulást kérnénk mindenkitől a költségek fedezésére. Ha valakinek ez problémát okoz, az se maradjon távol!

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

*