Pécsi Rita

Szent II. János Pál Iskolaközpont

1116  Budapest, Mezőkövesd u. 10.

Díszterem

18-20 óráig


PÉCSI RITA – SZÜLŐSULI

“KULCS A NEVELÉSHEZ”

Csak a „nevelt nevelő” tud hosszú távú formáló erőt ajándékozni növendékének, tehát a nevelés folyamatos formálódást, önnevelést kíván!

Alkalmanként 1000 ft / fő hozzájárulást kérnénk mindenkitől a költségek fedezésére. (Ha valakinek ez problémát okoz, az se maradjon távol!)

 

Október 11.

„A stílus maga az ember” — A tanulás, a megismerés, egyéni útjai

  • Van-e ideális tanulási környezet?
  • Rend a lelke mindennek – avagy mire utal egy kaotikus íróasztal?
  • Jó-e, ha fölmondja? Kikérdezzük, vagy bízzunk meg benne?
  • Folyton irkál, rágja a ceruzát, 10 percenként föláll, kimegy…stb. Mit tegyünk?
  • A háttérzene: segít, vagy elvonja a figyelmet?
  • Tanulmányi verseny, vagy csoportmunka?
  • Miért csak az osztály egyik része érti meg ugyanazt a magyarázatot?

 

November 8.

Önbizalom, önértékelés, önbecsülés

  • „Ilyen az egész család!?” – tényleg a genetika dönt?
  • Kritikus életszakaszok
  • A helyes önértékelés kialakulása
  • Mit tehetünk? A nevelés, önnevelés mindenkor elsajátítható és alkalmazható eszköztára az önbizalom fejlesztéséhez
  • „Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!”?

 

December 13.

Gépek vagyunk, vagy élőlények?

  • A legnagyobb veszély: az Egész széttöredezése
  • A teljes ember nevelésének kulcsa: az “organikus” gondolkodás, -közösség, -szeretet és élet.
  • Mit jelent ez a mindennapi gyakorlatban?
  • Nagy veszély: a személyiség legkésőbb az ifjúkorra szétesik
  • Merjünk összefüggésekben gondolkozni! Ne vesszünk el a részletekben!
  • Mi köze van ennek a felelőtlen felnőttekhez?
  • Hogyan segíthetjük a teljes személyiség kibontakozását?

 

Január 10.

„Férfinak és nőnek teremtette…” „Egymás kedvéért születtünk”

  • Uniszex? Fából vaskarika?
  • Egy nyelvet beszélünk?
  • Más az agyunk is?
  • „Egymás kedvéért születtünk” (M. Aurelius)

 

Február 14.

„FONTOS VAGY NEKEM” avagy Mi az a Kötődéspedagógia?

  • Az egészséges élet feltétele: a meggyökerezés
  • Dolgok, eszmék és emberek tömegében — hogyan lehetséges egyáltalán a kapcsolódás?
  • Hogyan jönnek létre maradandó kötődések? Mi a szerepük a nevelésben?
  • A kötődés nem gátja-e a szabadságnak, nem a függőség melegágya?
  • Miért szomjazzuk a kötődést?
  • Mi az a társas intelligencia?
  • Miért nem segít mindenki azonnal? Az empátia segítő és gátló tényezői
  • Miért vagyunk online bátrabbak, mint szemtől szemben?

 

Március 14.

„Kapcsolódásra vagyunk teremtve!” … Társas intelligencia /2.

  • „Te” vagy „Az”– kinek, minek nézzük egymást?
  • Az építő kapcsolatok jelentős
  • Hogyan formálják a szülők gyermekeik agyát?
  • Gyógyító és mérgező kapcsolatok
  • Hogyan birkózzunk meg a sértéssel?
  • Az öröm-képesség
  • Ami igazán számít: a kapcsolatok tápértéke

 

Április 11.

Tanulható-e a szeretés, a kapcsolódás?

  • Hogyan tudjuk fenntartani kapcsolatainkat?
  • A szeretet — munka, művészet, avagy csak “megtörténik” velünk?
  • Az egészséges kötődésalapjait tanulni kell – és lehet.
  • Vigyázat! Olyan, “mintha”… — A kötődések “álformái”
  • A BARÁTSÁG – az egészséges kötődés megkerülhetetlen iskolája
  • A barátság szabadidős ráadás, vagy a szeretés iskolája? Kötődés

 

Május 9.

A kötődések minősített kibontakozása: a szövetség

  • A szövetségben élő ember jellemzői
  • Az emberi élet legnagyobb kalandjának lehetősége: a szövetség
  • Mi múlik rajtunk?
  • A szövetségi élet gyümölcsei
  • Miért nem elég az ismeret?

 

Június 13.

Kérdezz – felelek